Publicación: Reforma y modernización en la gestión de las compras públicas en la provincia de Buenos Aires : el proceso de difusión de innovación tecnológica y normativa durante el período 2007-2021
Fecha
2022-12-06
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Católica de La Plata. Facultad de Derecho y Ciencias Políticas
Resumen
Los procesos de reforma que se producen dentro de la Administración pública se presentan como una oportunidad para mejorar la gestión. Mediante el aprendizaje de experiencias y modelos de buenas prácticas llevadas a cabo en otras jurisdicciones, los gobiernos pretenden innovar la forma de gestionar su aparato administrativo. Por medio de la innovación tecnológica y normativa se busca la optimización de procesos y procedimientos con el fin de hacer más eficiente la burocracia estatal. En el presente artículo, se busca evidenciar el proceso de reforma y modernización del sistema de compras públicas en la provincia de Buenos Aires, a través del comportamiento de los adoptadores de las nuevas herramientas de gestión introducidas, producto de la innovación tecnológica y el impulso en materia normativa.
The reform processes that occur within the public Administration are presented as an opportunity to improve management. By learning from experiences and models of good practice carried out in other jurisdictions, governments intend to innovate the way they manage their administrative apparatus. Through technological and regulatory innovation, the optimization of processes and procedures is sought in order to make the state bureaucracy more efficient. This article seeks to demonstrate the process of reform and modernization of the public procurement system in the province of Buenos Aires, through the behavior of the adopters of the new management tools introduced as a result of technological innovation and the promotion in regulatory matters.
The reform processes that occur within the public Administration are presented as an opportunity to improve management. By learning from experiences and models of good practice carried out in other jurisdictions, governments intend to innovate the way they manage their administrative apparatus. Through technological and regulatory innovation, the optimization of processes and procedures is sought in order to make the state bureaucracy more efficient. This article seeks to demonstrate the process of reform and modernization of the public procurement system in the province of Buenos Aires, through the behavior of the adopters of the new management tools introduced as a result of technological innovation and the promotion in regulatory matters.
Descripción
Palabras clave
ADMINISTRACIÓN PÚBLICA, COMPRAS PÚBLICAS, DIFUSIÓN, INNOVACIÓN, GESTIÓN PÚBLICA, PUBLIC ADMINISTRATION, PUBLIC PROCUREMENT, DISSEMINATION, INNOVATION, PUBLIC MANAGEMENT